Kulkų ekspresas
(Bullet Train)

„Kulkų ekspresas “
„Kulkų ekspresas “

Režisierius David Leitch

Vaidina Brad Pitt, Joey King, Aaron Taylor-Johnson

2022, Japonija, JAV, 127 min.


Tiesą sakant, geriausiai šį filmą apibendrino žurnalas „The Economist“ (taip, tokie kaip aš, tiksliau, aš – skaito „The Economist“, žinoma) ir nelabai yra ką bepridurti. Parašė jie tai seniai, kai filmas buvo rodomas kino teatruose, o ne „Netflixe“. Sakau tai kaip pasiteisinimą, nes citata nebus tiksli – „šiame filme Bradui Pittui taip smagu, kad ir žiūrovui pasidaro smagu“.

 

Taip ir yra. Šiaip filmas – tikra nesąmonė. Visiška ir nesibaigianti, štai jums toks juokutis, susijęs su filmu, dėl to pavykęs – šio filmo nesąmonėms nėra paskutinės stotelės.

 

Bradas Pittas čia apsirengęs tiesiog plevėsuojančiais rūbeliais, avi paprastais sportbatukais ir žiūrisi it lengvas, gaivus pavasario oras, dažnai cituoja savipagalbos knygas ir bando būti mandagus, dažnai, dažniausiai, beveik visada toks ir yra. Jis stengiasi būti geras ir kuo geriau atlikti savo darbą. Šiuo atveju – pavogti lagaminą.

 

Viskas lyg ir paprasta, bet jei taip būtų, tai nebūtų šio filmo. Taigi, pasirodo, lagaminas – ne šiaip lagaminas, jo reikia ne jam vienam, traukinyje pilna visokių personažų, visi jie turi savų tikslų, o paskui pasirodo, kad visus juos į traukinį sukvietė superblogietis pravarde Baltoji mirtis. Patys suprantate, nereikia „Kino“ autoriaus išvados, kad suprastumėte, jog tai nesąmonė.

 

Bet nesąmonėms, kaip minėjau, nėra ribų ir šis filmas, kaip ir pagrindinis personažas – traukinys – su kiekviena minute rieda nuo bėgių. Iš pradžių atrodo, kad daug kas statoma ant spalvingų ir įdomių personažų, tačiau veiksmo scenos kuo toliau, tuo labiau keistėja (blogąja prasme) ir kvailėja.

 

Tad tampa neaišku, kokį filmą žiūrime – kažką panašaus į „Džoną Viką“, kur vienas prieš visus, ar kažkokią manga adaptaciją su giliais personažų retrospektyviais rėžiais. Kadangi pagrindine istorija nėra ką pasakyti, filmas skiria laiko personažų priešistorėms, bet viskas atrodo įkišta ir nenuoseklu... ir visa tai primena kažkokį laiko stūmimą pasakojant nejuokingus anekdotus.

 

 

Tobulas atitikimas (Perfect Match)

Režisierius Anthony Gonzales

Vaidina Nick Lachey, Francesca Farago, Joey Sasso

2023, JAV, TV serialas

 

Tai realybės šou, kuriame dalyvauja tik tie žmonės, kurie jau yra dalyvavę kitame realybės šou. Visata visatoje! Pritrenkiantis faktas, nes galvodamas apie tai supranti, kad dalyvavimas realybės šou – tų žmonių gyvenimas, darbas, kasdienybė. Šalia to – nuolatinis buvimas instagrame. Tų žmonių gyvenimas yra vaidinti save. Vaidinti tikriausiai daugiau nei save. Ir niekam nesvarbu tikroji tiesa.

 

Štai Francesca Farago, žymi ir šiame intelektualiame žurnale jau ne kartą minėta Asmenybė, dalyvaudama šiame šou ne kartą sakė, kad jau mėnuo kaip neužsiima seksu, o pirmame „Too Hot to Handle“ sezone ji, kaip čia gražiau pasakyti, buvo tiesiog ištvirkėlė, reiškėsi pasisakymais apie analinį, demonstravo nesusilaikymą ir laižėsi su kuo pakliuvo.

 

Čia įdomu tai, kad net aš, išskirtinių analitinių gebėjimų žmogus, slapčia, o gal net viešai puoselėju viltį, kad realybės šou yra tiesa. O iš mano pateikto pavyzdžio apie Francescą tarsi akivaizdu, kad viskas – melas ir prasta vaidyba.

 

Tačiau tai priverčia susimąstyti. Šiame šou atsirado ne viena pora (tokio tikslo šou lyg ir siekia), kuri, atrodė, tikrai myli vienas kitą. Viena pora net susižadėjo, kita pora irgi atrodė gana natūraliai, kai apsikabindavo ir bučiuodavosi, trečia, tiesa, bandydama apsikabinti priminė grėblį ir kastuvą. Bet kitos dvi veikė visai natūraliai.

 

Žinoma aš paskaičiau, ar tos poros vis dar kartu. Ir aišku – jau ne.

 

Ir tada man visi šitie duomenys sukibo į vieną. Iš dalies, ne 100 procentų, bet arti to, šie žmonės yra tokie, kokie yra. Tiesiog realybės šou burbule viskas atrodo kiek kitaip ir įgauna kitas formas. Ten jie tikrai galbūt mylėjo vienas kitą. Nes tai, kad ir kaip kalambūriškai skambėtų – nėra realybė.

 

Realybės šou dalyviai realybės šou elgiasi realistiškai. Negalima tikėtis iš jų veiksmų, kurie būti realistiški ne realybės šou. Ir viskas, kas ten vyksta, nėra sumeluota, tik tiek, kad tai vyksta realybės šou. Štai kaip.

 

Paslaptinga žmogžudystė 2 (Murder Mystery 2)

Režisierius Jeremy Garelick

Vaidina Adam Sandler, Jennifer Aniston

2023, JAV, 90 min.

 

Pirma dalis buvo juokinga. Joje labai natūraliai rutuliojama pagrindinio personažo linija. Tai tipiškas amerikietis detektyvas, kuris pasitiki savimi, nors tam nelabai turi pagrindo. Jis toks natūralus, vis paniurzga, kai visi ir viską daro ne taip, nors jis pats dažniausiai viską daro ne taip.

 

O antroje dalyje labai matosi, kad Jennifer Aniston dažniau lankėsi pas plastikos, o ne vaidybos specialistus, ir botokso susileido daugiau nei turi supratimo, kad kūnas sensta ir tai normalu.

 

Tai keičia ne tik veidą, bet ir galimybes varijuoti išraiškomis. Sunku suprasti, kodėl tai sau leidžia aktoriai. Čia tas pats, kaip futbolininkams nukirsti vieną kitą kojos pirštą. Gaila žiūrėti, kai turtingi ir šiaip žavingi žmonės nesusitaiko su paprasčiausiais faktais ir nesustabdomai tekančiu laiku taip metališkai (tai nuoroda į skalpelį). Tiesą sakant, tai mažina tikėjimą žmonija, ne taip daug, kaip šalis vardu Rusija, bet mažina.

 

Gelbsti šį filmą, aišku, tik Adamas Sandleris. Jo vaidyba, tiksliau, buvimas pusiau mulkiu ekrane, yra šiltas, jaukus ir draugiškas. Dažniausiai ta vaidyba apsiriboja arogantiškomis arba gynybinėmis replikomis. Įdomu, kaip šis aktorius sugeba visuose filmuose būti vienodas, bet vis tiek – be galo charizmatiškas ir žavingas.

 

Išskyrus Paulo Thomo Andersono „Apgirtusius nuo meilės“ („Punch Drunk Love“, 2002), Sandleris tikriausiai nėra suvaidinęs jokio išskirtinesnio vaidmens. Bet Amerika (ir dalis likusio pasaulio) jį myli ne už tai, ką jis gali suvaidinti, o už tai, koks jis yra – visi vyrai lengvai gali atrasti save ir atpažinti savo elgesį (savotišką apsileidimo ir minkšto grubumo derinį). Toks aktorius kaip Sandleris tarsi duoda leidimą ilgiau sėdėti ant sofos žiūrint kašę, užsiauginti pilvuką, na, ir pamėtyti pusiau seksistinių bajerių.

 

MH370: dingęs lėktuvas (MH370: The Plane That Disappeared)

Režisierė Louise Malkinson

2023, D. Britanija, TV serialas

 

Dingęs Malaizijos lėktuvas buvo tikras sukrėtimas aviacijai ir... galimybei sužinoti tiesą (prie to buvome ir esame labai pripratę). Kaip sakoma pačiame filme, „lėktuvai kyla, lėktuvai leidžiasi, lėktuvai krenta, ko lėktuvai nedaro – jie nedingsta“. O vienas ėmė ir dingo, ir nepaisant milžiniškų pastangų neatsirado.

 

Įdomus šis trumpas serialas dėl dviejų linijų. Pirmoji – pavadinkime ją faktų linija. Čia aptariami duomenys, kas atsitiko lėktuvui ir kaip tie duomenys buvo gauti, kokia paieška buvo vykdoma ir natūraliai prieinama prie išvados, kad tai buvo savižudybė, nužudant visus keleivius.

 

Daro įspūdį, kad žmonės iš tiesų nori sužinoti tiesą, kad randa formules sužinoti tai, ko duomenys neužprogramuoti rodyti, bet vis tiek pavyksta tai įžvelgti. Arba ieškotojų komandos, kurios nenuilsdamos skrodė milžiniškų bangų jūrą, ieškodamos nukritusio lėktuvo... Tokiose istorijose, kurios nesibaigia laimingai, per dažnai (visada) vengiame pastebėti, kad buvo žmonių, – dažnai daugybė žmonių, – kurie nenuleido rankų ir stengėsi. Vien dėl to, kad jų pastangos dėl objektyvių priežasčių nedavė vaisių, jiems nesakoma „ačiū“ arba tas „ačiū“ negirdimas.

 

Dažniausiai girdisi konspiracijos teorijų palaikytojų balsai. Apie tai – antroji linija.

 

Čia pristatomi įvairūs personažai – tarp jų ir artimuosius praradę žmonės. Suprantama, jie ieško atsakymų, kodėl ir kaip žuvo (dingo) jų artimieji. O tuo naudojasi tie, kurie visada galvoja, kad vyksta sąmokslai, kad yra daugybė žmonių, kurie nori „visus“ apgauti.

 

Tos teorijos: lėktuvas yra kažkur Rusijoje, tik niekas nežino kodėl, arba kitoje visai vietoje, ir kad jį nudaužė per pratybas NATO ir viską va taip paslėpė.

 

Aš vadovaujuosi filme „Airis“ girdėta taisykle: Trys žmonės gali išsaugoti paslaptį, jei du iš jų yra negyvi. Visada, beveik visada atsakymas yra pats paprasčiausias. Gal galite kas nors, jei pažįsta, pasakyti tai Rūtai Janutienei?