KINAS 2012 m. Nr. 2 (318)

KINAS 2012 m. Nr. 2 (318)

Žurnalas

KINAS 2012 m. Nr. 2 (318)

Seras Ridley Scottas sako, kad santykis tarp kvailų ir nekvailų filmų,anksčiau buvęs 50 ir 50, dabar, deja, tapo 97 ir 3. Lietuvos kino teatrųrepertuare šis santykis dar dramatiškesnis. Puikiai žinome, patiriamesavo kailiu, kaip negailestingai bet kokią alternatyvą iš ekranų išstūmėinfantilus „vaikučių kinas“. Tradicinėje „Feljetono“ skiltyje ŽivilėPipinytė apgailestauja, kad kartą du parodyti kuriame nors festivalyješalies ekranų iki šiol nepasiekė geriausi pernykščiai filmai – iraniečioAsgharo Farhadi „Išsiskyrimas“, brolių Dardenne’ų „Berniukas su dviračiu“,Aleksandro Sokurovo „Faustas“. Sąrašą galėtume tęsti.


Festivalių vis daugiau, bet ar jiems reikia sinefilų? – klausia Ž. Pipinytė.„Kino festivaliams Lietuvoje iškilo grėsmė tapti neišprususio žiūrovoskoniui pataikaujančiais šou, tuštybės mugėmis, kur kinas, regis, pasmerktastapti šalutiniu produktu.“ Vis dėlto negausiai sinefilų genčiaitai vienintelė galimybė pamatyti ir kitokį kiną. Tačiau vasarą stojapauzė, tad patariame skaityti „Kiną“, nors jo turinys taip pat „vasarinis“.Repertuaro „vinis“ – Ridley Scotto „Prometėjas“, tad šio režisieriauskūrybą numeryje išsamiai aptaria Rasa Paukštytė. Juk „Scottas – kaip irmoralistas Stevenas Spielbergas, pasakotojas George’as Lucasas, politikieriusOliveris Stone’as, kino romanistas Francis Fordas Coppola – nėramasinės kultūros produktai, jie jos kūrėjai.“


„Pavojingas metodas“ – ne pats geriausias Davido Cronenbergo filmas.Tačiau psichoanalizės „tėvą“ Sigmundą Freudą ir jaunesnį jo kolegąCarlą Gustavą Jungą jame suvaidino talentingi aktoriai Viggo Mortensenasir Michaelas Fassbenderis. Pastarasis atkreipė į save „Kinopavasario“ auditorijos dėmesį Steve’o McQueeno „Gėdoje“. Šį aktorių,vaidinantį robotą Deividą ir jo galvą, atpažinsite ir „Prometėjyje“, o„Kine“ jį plačiau pristato Ramūnas Pronckus. Jungo pacientę SabinąSpielrein, vėliau tapusią jo mokine, „Pavojingame metode“ vaidinamadinga britų aktorė Keira Knightley, apie ją rašo Izolda Keidošiūtė.Praėjusį „Kino pavasarį“ primins Rūtos Birštonaitės straipsnis apienepriklausomą belgų kūrėją Chantal Akerman, pokalbiai su festivaliosvečiais, lenkų režisieriumi Gregu Zglińskiu („Drąsa“) ir rusų kino operatoriumibei režisieriumi Pavelu Kostomarovu („Aš tave myliu...“). Ofestivalio programon įtrauktus jaunojo lietuvių kino bandymus aptariakūrėjų bendraamžė Ieva Toleikytė.


Kol tęsiasi vasaros pauzė, skaitykite Santos Lingevičiūtės įspūdžiusapie „pusę“ Kanų kino festivalio, Živilės Pipinytės kasmetinį lenkųkino derlių Gdynėje, Nariaus Kairio – apie netikėtą išvyką į Pavolgiomiestus Pliosą, Ivanovą ir Jurjevecą, kur jau šeštą kartą vyko AndrejausTarkovskiui atminti skirtas festivalis „Zerkalo“.


Norime mes to ar nenorime, festivaliai šiais skubaus vartojimo laikaisyra bene vienintelė sinefilų duona.


Kinas



netrukus

 

  • Irano kino savaitė


Iš arčiau

 

  • Išgelbėti katę. Ridley Scott
  • Vis iš naujo gimstantis aktorius Michael Fassbender
  • Populiari, graži, turtinga Keira Knightley
  • Jos kambariai, laiškai ir traukiniai. Chantal Akerman


festivaliai

 

  • Viena pusė Kanų kino festivalio
  • Gdynė´12 – Lenkų kinas kažkoks kitas
  • Įspūdžiai iš Andrejaus Tarkovskio festivalio „Zerkalo”


svečiai

 

  • Greg Zgliński: „Mane domina tai, kas nematoma”
  • Pavelas Kostomarovas tarp dokumentinio ir vaidybinio kino


kino istorija

 

  • Legendinis Waltas Disney’us per trispalvę prizmę


feljetonas

 

  • Ar festivaliams reikia sinefilų?


kino teatras

 

  • Keršytojai
  • Nakties šešėliai
  • Mėnesienos karalystė
  • Velnių salos karalius


namų kinas

 

  • Geležinė ledi
  • Pavojingas metodas


lietuvių filmoteka

 

  • Kietuviškos „Kino pavasario” premjeros
  • Draudžiami jausmai
  • Diskoteka




Viršelyje – kadras iš Weso Andersono filmo „Mėnesienos karalystė“. Filmas atidarė šių metų Kanų kino festivalį, vasarą jį žadama rodyti Lietuvos kino teatruose.