Gangsterių kinas

Visuomenės priešas, rež. William Wellman, 1931
Visuomenės priešas, rež. William Wellman, 1931

 

1. Gangsterį sadistą Williamo Wellmano filme „Visuomenės priešas“ („The Public Enemy“, 1931) suvaidino aktorius:

a) Paulas Muni
b) Edwardas G. Robinsonas
c) Jamesas Cagney

2. 1983 m. Brianas De Palma sukūrė perdirbinį:

a) George’o W. Hillo filmo „Didelis namas“ (1930)
b) Mervyno LeRoy’aus filmo „Mažasis Cezaris“ (1930)
c) Howardo Hawkso ir Richardo Rossono filmo „Žmogus su randu“ (1932)

3. XX a. 5-ajame dešimtmetyje gangsterių kinas transformavosi į:

a) film noir
b) pulp fiction
c) prison films

4. Johno Hustono filmas „Maltos sakalas“ („The Maltese Falcon“, 1941) sukurtas pagal romaną, kurį parašė:

a) Raymondas Chandleris
b) Dashiellas Hammettas
c ) Cornellas Woolrichas

5. Pirmąkart Jameso M. Caino romaną „Laiškanešys skambina du kartus“ (1934) ekranizavo:

a) Tay’us Garnettas
b) Luchino Visconti
c) Bobas Rafelsonas

6. Detektyvą Filipą Marlou Edwardo Dmytryko filme „Sudie, lėlyte“ („Farewell, My Lovely“, 1944) suvaidino:

a) Dickas Powellas
b) Humphrey Bogartas
c) Robertas Mitchumas

7. Johno Hustono filme „Asfalto džiunglės“ („The Asphalt Jungle“, 1950) nusikaltėliai vagia:

a) paveikslą
b) brangakmenius
c) brėžinius

8. Otto Premingerio filmą „Laura“ (1944) perfrazavo:

a) Davidas Lynchas seriale „Tvin Pykso miestelis“ (1990)
b) Brianas De Palma filme „Juodoji orchidėja“ (2006)
c) Quentinas Tarantino filme „Džekė Braun“ (1997)

9. Prancūzų filmų apie gangsterius režisierius Jeanas-Pierre’as Melville’is ne tik įkvėpė Naująją bangą, bet ir suvaidino save vieno jos pradininkų filme:

a) François Truff aut filme „400 smūgių“ (1959)
b) Alaino Resnais filme „Hirosima, mano meile“ (1959)
c) Jeano-Luco Godard’o filme „Iki paskutinio atodūsio“ (1960)

10. Įsimintiniausią filmų apie gangsterius šokį Femme fatale sušoko:

a) Rita Hayworth Charleso Vidoro filme „Gilda“ (1946)
b) Veronica Lake Stuarto Heislerio filme „Stiklinis raktas“ (1942)
c) Barbara Stanwyck Billy Wilderio filme „Dvigubas draudimas“ (1944)

11. Vieną įsimintiniausių Briano De Palmos filmo „Neliečiamieji“ („The Untouchables“, 1986), pasakojančio apie tai, kaip buvo pričiuptas gangsteris Alas Capone, sceną įkvėpė:

a) Levo Kulešovo „Mirties spindulys“ (1925)
b) Vsevolodo Pudovkino „Čingischano palikuonis“ (1928)
c) Sergejaus Eizenšteino „Šarvuotis „Potiomkinas“(1925)

12. Billy Wilderio komedijos „Džiaze tik merginos“ („Some Like It Hot“, 1959) veikėjų nesusipratimai prasideda po to, kai jie:

a) patenka į prohibicijos laikų barą
b) tampa Šv. Valentino dienos žudynių liudininkais
c) apsimeta moterimis