WeCrashed

„WeCrashed“
„WeCrashed“

Sumanymo autoriai Lee Eisenberg, Drew Crevello

Vaidina Jared Leto, ‎Anne Hathaway

2022, JAV, serialas, „Apple TV“


„Super Pumped“, „Iškritimas“, „BlackBerry“ ir „WeCrashed“ – pastaruoju metu pasirodę filmai ir serialai apie daug vilčių teikusius, bet skambiai žlugusius (arba beveik žlugusius) startuolius. Ar tai nebus ženklas, kad šių laikų startuolių kūrėjai, panašu, kur kas ekscentriškesni ir, sakykime, kur kas platesnių poreikių nei tokie kaip Steve’as Jobsas ar Billas Gatesas. Ir šitie turėjo keistų savybių, bet „WeCrashed“ vaizduojama porelė – „WeWork“ įkūrėjas Adamas Neumannas ir jo žmona Rebekah Neumann – yra rimtai trenkti, o ne šiaip turį vadinamųjų pričiūdų.

 

Trenkti ir gerąja prasme – pasitiki savimi, turi labai didelę viziją, vaikšto basi, bet, neslėpkime, ir kvailąja prasme – tiki, kad svaičiojimais keičia pasaulį, mano, kad yra sąmoningesni už kitus, arba yra įsitikinę, kad valgydami mėsą perima ir to gyvūno jausmus.

 

Tai štai ši tikra porelė ir yra serialo „WeCrashed“ pasakojimo centre. Atitinkamai juos vaidina Jaredas Leto ir Anne Hathaway. Nepriekaištingai parinkti aktoriai. Leto – dėl akivaizdaus panašumo, o Hathaway – dėl veidelio, kuris alsuoja tuo naivumu, tuo tikėjimu, kad ji yra dvasingas žmogus, o ta 20 tūkstančių kainuojanti rankinė tai šiaip sau, visai nesusijusi su tuo, kad aš tiesiog esu išlepinta merga.

 

Šis serialas parodo, kad sukurti kompaniją ir ją valdyti vis dėlto yra skirtingi dalykai. Negalima nuolat siūlyti TRANSFORMACIJOS, ji, kaip Trockio permanentinė revoliucija, praktikoje nėra įmanoma, nes vargina. Galų gale žmonės pavargsta nuolat rėkti ir kaip kokie sektantai arti už nieką, o žiniasklaida ir investuotojai nori ne tik klausyti šnekų apie tai, kaip keičiasi pasaulis, bet ir pamatyti vieną kitą uždirbtą dolerį.

 

Istorija – įdomi, o serialas – labai ilgas. Jo kūrėjai taip pasitiki tikrų įvykių grandine, kad, regis, nusprendė, jog jokio kūrybiškumo ir idėjos kaip ir nereikia. Taigi pats pasakojimas plokščias, emociškai neįtraukiantis. Crashina kaip įmonė, apie kurią jis ir yra.

 

 

Beckham

Režisierius Fisher Stevens

Vaidina David Beckham, Victoria Beckham

2023, D. Britanija, JAV, serialas, „Netflix“

 

Pripažinkime – socialiniuose tinkluose dėl šio serialo alpėjo tik moteriškoji lytis. Neradau nė vieno futbolo fano, kuris prisipažintų septynias ar daugiau valandų praleidęs „Netflixe“ su Anglijos futbolo superžvaigžde. Mat jis buvo ne tik futbolininkas, bet ir mados, gyvenimo būdo, šukuosenų ikona.

 

Serialas – stebėtinai įdomus, įtraukiantis, net žavingas. Kaip visada, aišku, neišvengęs kritikos. Daugiausia dėl to, kad autoriai pernelyg mažai aiškinosi, kaip Davidas buvo neištikimas savo žmonai. Kritikams trūko detalių. Jie norėjo paskanauti, o slėpėsi už frazių, neva autoriai (o ir subjektai) nėra pakankamai atviri ir nuoširdūs.

 

Tie patys žmonės tikriausiai kritikuoja geltonąją spaudą, kad ji rausiasi po svetimus skalbinius ir spokso pro rakto skylutę. Žmogus įsileidžia į savo namus ir taip, galbūt rodo tik fasadinę ir gražią savo gyvenimo pusę. Ir čia jau autorių ir kūrėjų uždavinys iš medžiagos, kuri yra, padaryti tai, kas įdomu, įtraukia, kažką pasako.

 

Ir Fisheriui Stevensui, regis, tai pavyksta. Jis sukuria jautrų, jaukų ir intriguojantį pasakojimą apie labiausiai nekęstą ir persekiotą sporto žvaigždę pasaulyje. Net sunku pasakyti, kas įdomiau – perpasakotos peripetijos apie aistras aikštelėje ir už jos ribų, ar tie trumpi inkliuzai, kur Beckhamai tiesiog leidžia laiką namuose. Autoriui pavyksta fiksuoti ramų ir malonų didelės šeimos gyvenimą, tai, ko dauguma iš mūsų siekia ir apie ką svajoja.

 

Žinant, ką šeimai teko išgyventi (ne tai kad badą, bet visą tą stresą ir persekiojimą), malonu stebėti, kaip jie moka leisti laiką. Tad man labiausiai įstrigęs epizodas, kaip Beckhamas valo grilį. Ir aš norėčiau sau taip šiūruoti ir apie nieką negalvoti.

 

Žinoma, labiausiai socialiniuose tinkluose paplito scena, kurioje Davidas savo žmoną Poš kaip ir priverčia prisipažinti, kad ji visai ne iš vidurinės klasės, nes jos tėvas vairavo „Rolls-Royce“ automobilį. Irgi gera schema.

 

 

Stulbinanti Henrio Šugaro istorija (The Wonderfull Story of Henry Sugar)

Režisierius ir scenarijaus autorius Wes Anderson

Vaidina Ralph Fiennes, Benedict Cumberbatch, Dev Patel

2023, D. Britanija, JAV, 37 min., „Netflix“

 

Trumpametražių filmų kelias pas žiūrovą – labai sudėtingas. Juos pamato arba užkietėję kino festivalių žiūrovai arba, tikriausiai netyčia, kur nors „Youtube“ koks nors interneto klajoklis. Bet štai „Netflix“ ėmė ir pasirašė keturių trumpametražių serijai. Bet ką aš bandau apgauti – ne trumpametražiams, o Wesui Andersonui ir jo surinktam aktorių žvaigždynui.

 

„Stulbinanti Henrio Šugaro istorija“ – neabejotinai įdomiausias ir kūrybiškiausias šio režisieriaus filmas. Tiesa yra tai, kad jei matei vieną Andersono filmą, tai matei visus. Juose kartojasi spalvos, kompozicijos, veikėjų būdas, montažo tempas, humoras ir pagrindinė mintis. Bet tai – žavingi dalykai, verti žiūrėti ir daug kartų.

 

Štai naujausias trumpametražis (vienas iš keturių) – tai teatrališkas (maloniai) pasakojimas, kuriame pasakotojas pasakoja tai, kas vyksta, ir daro tai labai greitai. Tad jei skaitote angliškus subtitrus ir žiūrėdami filmą, pavyzdžiui, triauškiate traškučius, bus labai sunku, nes neturėsite kada pasižiūrėti į dubenį ir graibysite ieškodami traškučio beveik kaip aklas žmogus.

 

Vadinasi, filmas kelia įtampą, bet ji maloni, stumianti žiūrėjimo patirtį į priekį. Nespėji, taip sakant, net atsidusti, nors pats veiksmas – beveik meditatyvus, šiltas ir sąlyginai lėtas.

 

Pasakojant keičiasi dekoracijos, o vaidyba pasižymi ryškiais, bet ne perspaustais emocijų pliūpsniais. Pati istorija panaši į pasaką ar legendą ir, kaip visi Andersono filmai, primena vaikystę ir sukelia stiprų nostalgijos bei geresnio pasaulio ilgesio jausmą.

 

Wesas Andersonas – vienas iš nedaugelio režisierių, kuris nuosekliai nepasiduoda vadinamajam negatyvui, bet sugeba nebūti nei banalus, nei kvailas. Taip – labai paprastas, taip – tikrai nuspėjamas, bet ne vulgarus ar lėkštas.

 

 

Išgyventi rojuje (Surviving Paradise)

Vaidina Jessimae Peluso, Shea Foster, Taylor Brielle Olympios

2023, D. Britanija, serialas, „Netflix“

 

Ši apžvalga nebūtų visavertė, jei joje nebūtų tikro mėšlo. O nėra tikresnio mėšlo už realybės šou. Tai žanras, kuriame atsiskleidžia, kaip iš tiesų lengva manipuliuoti žmonėmis (tiek dalyviais, tiek žiūrovais) ir pigiai sukurti dramą, jei darai realybės šou.

 

Čia visi aktoriai – neprofesionalai, o jų mimikos spektras gana skurdus. Pavyzdžiui, nusistemba jie tik plačiai išsižioję ir ilgai neužsičiaupę dairydamiesi aplinkui. O stebina juos viskas: kad kažkas iškrito iš žaidimo, kad atėjo naujų žaidėjų, kad žaidime žaidžiamas žaidimas.

 

Dar visada visi pasakoja, kaip myli vienas kitą, kad vienas ar kitas dalyvis yra „my girl“ arba „my man“, o kitoje serijoje – kad tas dalyvis jau visai nebe draugas, galima sakyti, net priešas. Labai greitai įvyksta šie pokyčiai.

 

Tai suprantama, nes šis realybės šou pagrįstas aljansais. Pusė dalyvių gyvena lauke su miegmaišiais ir lauko tualetu, o kita pusė – kone šalia esančioje prabangioje viloje. Kas kažkiek laiko vyksta balsavimai, ir jei už tave balsuoja daug žmonių, eini į vilą.

 

Žodžiu, žmonės žmones išmeta ir priima. Dalyviai nuolat pabrėžia, kaip viloje yra liuks, o gamtoje yra visai prastas gyvenimas. Ir iš esmės aiškiai komunikuoja, kad vienintelis gyvenimo tikslas – prabangus gyvenimas. Aišku, kai iškyla klausimas, kam jie leis laimėtus pinigus, visi turi labai kilnių tikslų.

 

Bet įdomiausia čia vis dėlto atranka. Nors šou yra visai ne apie seksą, surinktas tikras gražuolių ir gražuoliukų paradas. Tebuvo viena apkūnesnė mergina, o visi kiti – potencialūs triusikų ir maudymkių modeliai instagrame.