Nr. 2016/4 (336)

Seanas Bakeris, Andrejus Tarkovskis, Michelangelo Antonioni, Ingmaras Bergmanas, Stanley Kubrickas, Bille Augustas, Abbasas Kiarostami, Werneris Herzogas, Alainas Resnais, Johnas Watersas, Sidney Lumetas, Marguerite Duras – šie režisieriai formavo „Kino“ žurnalo autorių kino suvokimą. Plačiau apie juos skaitykite kalėdinėje temoje, kur autoriai atsako į klausimą, koks filmas pakeitė jų požiūrį į kiną.

Apžvelgiami ir rudens festivaliai. Santa Lingevičiūtė, rašydama apie Torontą, teigia, kad A klasės kino festivalių hierarchija labai atsiliepia filmų atrankai, o šis procesas įtvirtina dabartinę primityvią ir mėgdžiojančią kino estetiką pradedančiųjų režisierių filmuose. Lukas Brašiškis aptaria niekada nemiegančio Niujorko kino festivalį, kuris orientuojasi į išrankų žiūrovą. Taip pat autorius parengė interviu su broliais Dardenne’ais, viešėjusiais festivalyje, kur buvo pristatytas jų naujausias filmas „Nepažįstamoji“, rodytas ir šių metų „Scanoramoje“. Šio festivalio konkursinę programą „Naujasis Baltijos kinas“ recenzuoja Ieva Toleikytė. O Živilė Pipinytė, kaip ir kasmet, aptaria Gdynės kino festivalį, kuriame rodomi geriausi metų lenkų filmai, – straipsnyje „Praeities pamokos“ skaitykite, kas įdomaus ir kokios temos buvo aktualios šių metų festivalyje.

Iš arčiau šįkart siūlome susipažinti su Bruno Dumont’u, kurio filmą „Seklūs vandenys“ taip pat rodė „Scanorama“, o teksto autorė Neringa Kažukauskaitė vadina režisierių „šėliojančiu metafiziku“. Aistė Račaitytė iš arčiau pristato Isabelle Huppert, daugelio kritikų nuomone, vertą „Oskaro“ už vaidmenį naujausiame Paulo Verhoeveno filme „Ji“.

Sausio mėnesį kino ekranuose pasirodys Linos Lužytės filmas „Amžinai kartu“, tad žurnalas siūlo pokalbius ir su režisiere, kuri atsako, kodėl filmo plakate vyras be galvos, taip pat su pagrindinį vaidmenį atlikusia aktore Gabija Jaraminaite.

Gražių švenčių ir linkime atrasti savo filmą, jei tokio dar neturite.

Kinas